جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بهترین صفحه ساز وردپرس

در این مقاله از وردپرس طلایی، صفحه سازهای وردپرس را بررسی میکینم و بهترین صفحه ساز را معرفی خواهیم کرد.
بهترین صفحه ساز وردپرس

همانطور که در مقاله افزونه های ضروری وردپرس گفتیم، اگر می‌خواهید صفحات زیبا و جذابی برای سایت خود طراحی کنید و آشنایی با زبان‌های برنامه نویسی ندارید، یا زمان کافی برای طراحی چندین صفحه با کدنویسی را ندارید، بهترین گزینه برای شما استفاده از صفحه سازها است. با استفاده از این افزونه‌ها می‌توانید با کشیدن و رها کردن، صفحات جذابی را بدون نیاز به کدنویسی ایجاد کنید.

در این مقاله، 7مورد از محبوب‌ترین صفحه سازهای وردپرس را بررسی می‌کنیم و از بین این افزونه‌ها، بهترین صفحه ساز وردپرس را به شما معرفی خواهیم کرد.

نکته: حتماً پیش از نصب این افزونه‌ها، در بخش توضیحات پوسته، سازگاری پوسته فعال سایتتان با صفحه سازی که قصد نصب کردن آن را دارید، بررسی کنید که در ادامه دچار مشکل نشوید.

بهترین صفحه ساز وردپرس

Elementor (بهترین صفحه ساز وردپرس)

این افزونه در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه شده است، که نسخه رایگان المنتور در مخزن وردپرس دارای بیش از 5 میلیون نصب فعال است. با المنتور، طراحی سایت فقط با کشیدن و رها کردن المان‌ها انجام می‌گیرد و البته کسانی که با کدنویسی هم آشنا هستند، می‌توانند کدهای خود را به المان‌ها اضافه کنند. علاوه بر موارد گفته شده، المنتور دارای یک کتابخانه است که از داخل آن می‌توانند صدها طرح آماده را انتخاب کرده و برای سایت خود استفاده کنید.

برخی از ویژگی‌های المنتور:

WPBakery یا ویژوال کامپوزر

یکی دیگر از محبوب‌ترین صفحه سازهای وردپرس، ویژوال کامپوزر است که دارای رابط کاربری ساده و بسیار کاربردی است. در ویژوال کامپوزر نیز می‌توانید با کشیدن و رها کردن المان‌ها، صفحات مورد نیاز خود را ایجاد کنید و با استفاده از کدهای CSS و JavaScript امکانات بیشتری را به سایت خود بیفزایید. افزونه WPBakery دارای بیش از 40 المان و 80 قالب آماده است که می‌توانید به‌ راحتی از آن‌ها استفاده کنید. افزونه ویژوال کامپوزر نسخه رایگان ندارد.

برخی از ویژگی‌های WPBakery:

Divi builder

Divi یکی دیگر از صفحه سازهای محبوب است و در اصل برای قالب دیوی طراحی‌شده است اما به‌صورت یک افزونه مستقل در بسیاری از پوسته‌ها قابل استفاده است. با استفاده از این افزونه می‌توانید هر نوع صفحه‌ای را به‌ آسانی برای سایت خودتان طراحی کنید. Divi هم در ظاهر سایت و هم در بخش مدیریت سایت امکان ویرایش صفحات را به شما می‌دهد.

Divi بیش از 45 المان دارد و می‌توانید با کشیدن و رها کردن، همه‌ی المان‌ها را جابجا کنید. رابط کاربری دیوی بسیار جذاب است اما این افزونه نسخه رایگان ندارد و برای بررسی امکانات آن، حتماً باید افزونه را خریداری کنید. Divi دارای بیش از 20 قالب از پیش‌ساخته است که می‌توانید از آن‌ها در طراحی صفحات استفاده کنید.

برخی از ویژگی‌های دیوی:

Beaver builder

یکی از قدرتمندترین و بهترین افزونه‌های صفحه ساز، Beaver است که دارای هزاران قالب جذاب از پیش‌ساخته است. این قالب‌های آماده به شما این امکان را می‌دهند تا بدون طراحی صفحات و فقط با جایگذاری متن و تصاویر خودتان، صفحات سایت را ایجاد کنید. Beaver مانند المنتور فقط در ظاهر سایت کار می‌کند که به شما امکان مشاهده هر تغییری را به‌صورت زنده می‌دهد. ساخت صفحات در این افزونه بسیار آسان است و تمامی کارها به راحتی و فقط با کشیدن و رها کردن المان‌ها انجام می‌شود.

برخی از ویژگی‌های Beaver:

Themify

Themify جزو بهترین صفحه سازهای وردپرس است که در ابتدا فقط بر روی قالب‌های شرکت Themify کار می‌کرد اما حالا بر روی اغلب قالب‌ها بدون مشکل کار می‌کند. themify، یک افزونه قدرتمند و محبوب است که شما می‌توانید با استفاده از آن صفحات دلخواه خودتان را ایجاد کنید. Themify هم در بخش مدیریت سایت و هم در ظاهر سایت به‌خوبی کار می‌کند و شما می‌توانید المان‌های خودتان را با کشیدن و رها کردن به صفحه اضافه کنید.

برخی از ویژگی‌های themify:

SiteOrigin

SiteOrigin یک صفحه ساز رایگان وردپرس است که اگر چه خیلی قابل رقابت با افزونه‌های قبلی که در این مقاله بررسی کردیم نیست، اما رایگان است و بیش از یک میلیون نصب فعال دارد.

برخی از ویژگی‌های SiteOrigin:

Thrive Architect

با استفاده از صفحه ساز Thrive Architect ، شما کنترل کاملی بر تایپوگرافی دارید و با بهره گیری از 700 فونت سفارشی، می‌توانید متن های بسیار زیبایی را ایجاد کنید. بزرگ‌ترین مشکل Thrive Architect این است که این افزونه فقط دارای نسخه پرمیوم است و برای بررسی امکانات آن، حتما باید آن را خریداری کنید.

برخی از ویژگی‌های Thrive Architect:

با وجود کوتنبرگ، چه نیازی به صفحه ساز داریم؟

گوتنبرگ ویرایشگر پیش فرض جدید وردپرس است. به دلیل این که گوتنبرگ به شما امکان می دهد که محتوای سفارشی را با سلیقه خود اضافه کرنید و عنصر ها را با استفاده از کشیدن و رها کردن ویرایش کنید، می توان آن را یک صفحه ساز نامید. در ادامه تفاوت‌های گوتنبرگ با سایر صفحه سازها را بیان می‌کنیم.

در حال حاضر، گوتنبرگ فقط یک ویرایشگر محتوا است که بهتر از نسخه های قبلی وردپرس کار می کند؛ اما جایگزین مناسبی برای افزونه های قدرتمند صفحه ساز وردپرس نیست. در حال حاضر وردپرس قصد دارد عملکرد گوتنبرگ را در قسمت های بیشتری از وبسایت مانند منوها، ابزارک ها و سایر قسمت ها گسترش دهد. پس فعلاً باید منتظر بمانیم و ببینیم گوتنبرگ می‌تواند از نظر امکانات به سایر صفحه ساز های وردپرس برسد یا خیر.

جمع بندی

همه‌ی افزونه‌های صفحه ساز معرفی‌شده در بالا عالی هستند و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و شما می‌توانید هر نوع صفحه‌ای را با این افزونه‌ها ایجاد کنید. انتخاب بهترین صفحه ساز وردپرس بستگی به خود شما دارد، اما پیشنهاد ما به ترتیب المنتور، ویژوال کامپوزر و Beaver است.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید باشد و بتواند به شما در انتخاب بهترین افزونه کمک کند.

در صورتی که سوالی در مورد این مطلب دارید، می‌توانید آن را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

فهرست مقاله

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب آموزشی مرتبط