جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

افزونه های ضروری وردپرس

در این مقاله به معرفی افزونه های ضروری وردپرس در شش گروه امنیت، صفحه‌سازها، بهینه‌سازی، بکاپ ، فرم سازها و سئو می‌پردازیم.
افزونه ضروری وردپرس

آیا افزونه های ضروری برای وردپرس وجود دارند؟

در وردپرس افزونه‌های رایگان و پرمیوم بسیاری وجود دارند که به ما در راه‌اندازی سایت کمک می‌کنند. افزونه‌ها پایه و اساس وبسایت‌های وردپرسی را تشکیل می‌دهند و با کمک آن‌ها، بدون نیاز به کدنویسی، می‌توانید ویژگی‌ها و امکانات بسیاری را به سایت خود اضافه کنید و سایت خود را حرفه‌ای‌تر کنید. مشکل اینجا است که اگر تجربه زیادی در استفاده از وردپرس و افزونه‌های آن نداشته باشید، احتمالاً در انتخاب پلاگین‌های مناسب برای سایت خود دچار مشکل می‌شوید. به همین دلیل، در مقاله افزونه های ضروری وردپرس، شش گروه از افزونه های‌ وردپرس که تقریبا در تمام سایت‌ها مورد نیاز هستند را بررسی می‌کنیم و بهترین افزونه هر دسته را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین افزونه‌های امنیت وردپرس

یکی از واجب ترین دسته‌ها بین افزونه های ضروری وردپرس، افزونه های امنیتی هستند. چون همان‌طور که در مقاله وردپرس به زبان ساده گفتیم، بیش از 65 درصد سایت هایی که با CMSها ساخته شده‌ند، وردپرسی هستند و این مورد باعث شده است که وردپرس مورد علاقه هکرها قرار بگیرد. اگر امنیت سایت و زحماتی که تاکنون کشیده‌اید برایتان اهمیت دارد، حتماً از یک افزونه امنیتی برای افزایش امنیت سایتتان استفاده کنید.

افزونه های ضروری وردپرس - امنیت

Wordfence

Wordfence یک افزونه امنیتی با بیش از 3 میلیون نصب فعال است. این افزونه قادر است به تنهایی امنیت سایت شما را به صورت کامل برعهده بگیرد و خیال شما را از نفوذ هکرها راحت می‌کند. در ادامه برخی ویژگی‌های این افزونه را بررسی می‌کنیم:

All In One WP Security & Firewall

این افزونه کاملاً رایگان است و با بیش از 1میلیون نصب فعال، یکی از پرطرفدارترین افزونه‌های امنیتی است. All In One WP Security آسیب پذیری­‌های موجود در سایت را بررسی و جدیدترین شیوه­‌ها و تکنیک­‌های امنیتی توصیه شده را پیاده‌سازی می‌کند. برخی ویژگی‌های All In One WP Security :

iThemes security

iTheme افزونه امنیتی بسیار قدرتمندی با بیش از 30 گزینه برای تامین امنیت سایت وردپرسی شما است که در دو نسخه‌ی رایگان و پرمیوم قابل دریافت است. در ادامه برخی ویژگی‌های این افزونه را بررسی می‌کنیم:

Sucuri Security

این افزونه‌ قدرتمند با بیش از 800 هزار نصب فعال به صورت رایگان و غیررایگان در دسترس است. بیشتر ویژگی‌های Sucuri در نسخه‌ی رایگان آن قابل استفاده هستند. برخی ویژگی‌های Sucuri Security:

جمع بندی:

همانطور که گفتیم، واجب ترین دسته از افزونه های ضروری وردپرس، افزونه های امنیتی هستند و چهار مورد از بهترین افزونه‌های امنیتی وردپرس را نیز معرفی کردیم. حال از بین این افزونه‌ها، محبوب‌ترین، پردانلودترین و بهترین افزونه‌های دارای نسخه رایگان را معرفی می‌کنیم.

بیشترین نصب فعال:

  1. wordfence
  2. all in one WP security
  3. ithemes security

 

بالاترین امتیاز در مخزن وردپرس:

  1. all in one WP security
  2. wordfence
  3. ithemes security

 

بهترین افزونه رایگان:

  1. all in one WP security
  2. wordfence
  3. sucuri

بهینه‌سازی وردپرس

دومین گروه از افزونه های ضروری وردپرس، افزونه‌های بهینه سازی سایت هستند؛ زیرا یکی از شاخص‌های بسیار مهم و تاثیر گذار در راحتی کاربر، سرعت سایت است. پس اگر نمی‌خواهید کاربران سایتتان را از دست بدهید، حتماً به بهینه‌سازی‌ها و افزایش سرعت سایتتان اهمیت بدهید.

افزونه‌های افزایش سرعت سایت

افزونه های ضروری وردپرس - بهینه سازی

همانطور که در مقاله افزایش سرعت سایت وردپرسی گفتیم، اگر سرور شما Litespeed است، حتماً از افزونه‌ی Litespeed cache برای بهبود سرعت سایت استفاده کنید؛ چون بیشترین سازگاری را با سرور شما دارد. اگر که یک افزونه‌ی پرمیوم با امکانات کامل می‌خواهید، افزونه‌ی WP rocket بهترین گزینه برای شما است. اگر یک افزونه‌ی کامل و نسبتاً رایگان می‌خواهید، سراغ افزونه W3 total cache بروید و اگر یک افزونه‌ی سبک و ساده می‌خواهید، افزونه‌ی Autoptimize بهترین گزینه برای شما است.

بهینه‌سازی تصاویر

تصاویر باکیفیت، وبسایت شما را جذاب می‌کنند؛ اما استفاده از تصاویر زیاد، سرعت بارگذاری سایت را کم می‌کند. افزونه‌های محبوب زیادی از جمله Imagify و smush وجود دارند که تصاویر را بهینه سازی می‌کنند، اما ممکن است همین پلاگین‌ها روی سرعت بارگذاری سایت تاثیر منفی داشته باشند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که قبل از آپلود تصاویر در وردپرس، آن‌ها را با ابزارهای فشرده‌سازی تصاویر مانند compressor.io فشرده کنید.

صفحه‌سازها

مقایسه المنتور پرو و ویژوال کامپوزر

در سومین بخش از افزونه های ضروری وردپرس، میخواهیم بهترین صفحه‌سازها را بررسی کنیم. اگر بخواهید برای سایت وردپرسی خود صفحات زیبا و جذابی طراحی کنید، باید سراغ صفحه‌سازها بروید. بعضی از افراد با کدنویسی آشنایی ندارند و نمی‌توانند صفحات خودشان را طراحی کنند، افرادی هم که با کدنویسی آشنایی دارند، احتمالاً وقت کافی برای طراحی تعداد زیادی صفحه با المان و ویژگی‌های مختلف را ندارند؛ اینجاست که صفحه سازها به کمک ما می‌آیند. با استفاده از این افزونه‌ها می‌توانید فقط با کشیدن و رها کردن، صفحات جذابی را بدون نیاز به کدنویسی ایجاد کنید.

در ادامه این مقاله به بررسی دو مورد از محبوب ترین صفحه‌سازها می‌پردازیم.

Elementor (بهترین صفحه‌ساز)

افزونه المنتور را می‌توان بهترین صفحه ساز وردپرس معرفی کرد. این صفحه ساز در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه شده است، که نسخه رایگان المنتور در مخزن وردپرس دارای بیش از 5 میلیون نصب فعال است. با المنتور، طراحی سایت فقط با کشیدن و رها کردن المان‌ها انجام می‌گیرد و البته کسانی که با کدنویسی هم آشنا هستند، می‌توانند کدهای خود را به المان‌ها اضافه کنند. علاوه بر موارد گفته شده، المنتور دارای یک کتابخانه است که از داخل آن می‌توانند صدها طرح آماده را انتخاب کرده و برای سایت خود استفاده کنید.

برخی از ویژگی‌های صفحه‌ساز المنتور:

WPBakery یا ویژوال کامپوزر

یکی دیگر از محبوب‌ترین صفحه سازهای وردپرس، ویژوال کامپوزر است که دارای رابط کاربری ساده و بسیار کاربردی است. در این افزونه نیز مانند المنتور، می‌توانید با کشیدن و رها کردن المان‌ها، صفحات مورد نیاز خود را ایجاد کنید و با استفاده از کدهای CSS و JavaScript امکانات بیشتری را به سایت خود اضافه کنید. افزونه WPBakery دارای بیش از 40 المان و 80 قالب آماده است که می‌توانید به‌ راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

برخی از ویژگی‌های صفحه‌ساز WPBakery:

بکاپ گیری از اطلاعات

تهیه نسخه پشتیبان از وبسایت و پایگاه‌داده وردپرس بسیار مهم است؛ زیرا می‌توانیم در صورت بروز مشکل، از این نسخه کمک بگیریم تا اطلاعات سایت از بین نروند. به همین دلیل قصد داریم در چهارمین بخش از افزونه های ضروری وردپرس، به بررسی افزونه‌های بکاپ بپردازیم. افزونه‌های متعددی جهت تهیه نسخه پشتیبان وجود دارند که در ادامه به معرفی و مقایسه تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

مقایسه updraftplus و duplicator

Updraftplus

UpdraftPlus محبوب ترین افزونه رایگان پشتیبان‌گیری وردپرس است که تا امروز بیش از 3 میلیون نصب فعال دارد. این افزونه به شما این امکان را می دهد که یک نسخه پشتیبان کامل از سایت وردپرس خود ایجاد کرده و آن را در فضای ابری یا در کامپیوتر خود ذخیره کنید. 

برخی از ویژگی‌های این افزونه:

Duplicator

Duplicator یک افزونه محبوب وردپرس است که برای انتقال سایت های وردپرس استفاده می شود و علاوه بر آن به عنوان یک ابزار فوق‌العاده کاربردی برای تهیه نسخه پشتیبان در وردپرس نیز استفاده می‌شود.

برخی از ویژگی‌های این افزونه:

جمع‌بندی

هر کدام از افزونه‌های updraftplus و duplicator مزایا و معایب خود را دارد، اما هردو پشتیبان گیری کامل از فایل‌های وردپرس و پشتیبان گیری کامل از پایگاه داده را انجام می‌دهند. حتماً پس از نصب افزونه بکاپ، محل ذخیره‌سازی نسخه های پشتیبان خود را در سروری بجز وب سایت خود انتخاب کنید. با انجام این کار، اگر سخت افزار سرور شما از کار بیفتد یا هک شوید، دسترسی شما به فایل‌های پشتیبان از بین نمی‌رود؛ پس حتماً بکاپ های خود را در یک هاست دانلودی یا سرویس ذخیره سازی ابری مانند Dropbox و Google Drive ذخیره کنید. 

علاوه بر افزونه‌های بالا، اکثر شرکت‌های هاستینگ نیز به صورت منظم از اطلاعات هاست شما بکاپ می‌گیرند و در صورت نیاز می‌توانید از این بکاپ‌ها استفاده کنید؛ اما برای اطمینان بیشتر، حتماً خودتان هم از سایت بکاپ تهیه کنید.

دریافت اطلاعات با فرم‌سازها

فرم‌ساز‌ها، پنجمین گروه از افزونه های ضروری وردپرس و یکی از افزونه های مورد نیاز برای تعامل بهتر با کاربران هستند. این افزونه‌ها، به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری از کاربران و مشتریان سایت خود جمع‌آوری کنید و قادر خواهید بود در کوتاه‌ترین زمان و بدون نیاز به دانش کدنویسی، انواع فرم‌های زیبا را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید. در ادامه به معرفی بهترین افزونه‌های فرم ساز وردپرس و امکانات هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

افزونه ضروری وردپرس - فرم‌سازها

WPForms

WPForms یکی از بهترین فرم سازهای وردپرس با بیش از 4 میلیون نصب فعال است. این افزونه دارای دو نسخه Lite (رایگان) و پرمیوم است. در ادامه برخی ویژگی‌های این افزونه را بررسی می‌کنیم:

Gravity Forms

افزونه Gravity Forms بهترین فرم ساز وردپرس است که دارای قابلیت‌های بسیاری می‌باشد، این افزونه دارای رابط کاربری ساده با ابزارهای کاربرپسند است و کارکرد بسیار آسانی دارد. این افزونه نسخه رایگان ندارد و فقط نسخه پرمیوم آن موجود است. برخی از ویژگی‌های Gravity Forms:

Ninja Forms

Ninja Forms در دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه شده است و در حال حاضر بیش از 1میلیون نصب فعال دارد. نسخه رایگان این افزونه امکانات بسیاری دارد و شما را قادر می‌سازد طیف گسترده‌ای از فرم‌ها را به کمک این افزونه، بسازید. در ادامه برخی ویژگی‌های این افزونه را بررسی می‌کنیم:

eForm

افزونه eForms، علاوه بر ساخت انواع فرم، امکان ساخت کوئیز، نظرسنجی، آزمون، فرم‌های پرداخت و… را برای شما فراهم می‌کند. این افزونه نسخه رایگان ندارد و برای استفاده از امکانات آن، حتماً باید افزونه را خریداری کنید. برخی از ویژگی‌های افزونه eForm:

Contact Form 7

Contact Form 7، یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین فرم‌ سازهای وردپرس با بیش از 5 میلیون نصب فعال است. با کمک این افزونه می‌توانید فرم‌های ساده‌‌ای را طراحی و با استفاده از شورت‌کدها، از آن در قسمت‌های مختلف وبسایت خود استفاده کنید. در ادامه برخی ویژگی‌های این افزونه را بررسی می‌کنیم:

جمع بندی

از بین افزونه‌های معرفی شده، WPForms بهترین افزونه رایگان است. Gravity Forms بهترین افزونه برای افراد حرفه‌ای و Ninja Forms ساده ترین افزونه و بهترین گزینه برای افراد مبتدی است.

افزونه‌های سئو

یکی از مهمترین کارها برای بهتر دیدن شدن در موتورهای جست‌وجو و افزایش رتبه سایت، انجام تنظیمات سئو و بهینه سازی آن است. به همین دلیل در آخرین قسمت از افزونه های ضروری وردپرس، سراغ بررسی افزونه‌های سئو رفته‌ایم. وردپرس، یکی از بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا از دید سئو می‌باشد که در میلیون‌ها وبسایت، مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه قصد داریم امکانات و ویژگی‌های چند افزونه‌ سئو وردپرس را معرفی کنیم و به بررسی عملکرد هر کدام از آن‌ها بپردازیم.

افزونه های ضروری وردپرس - seo

Yoast SEO

اولین افزونه‌ای که قصد معرفی آن را داریم، Yoast SEO است که تا امروز بیش از 5 میلیون نصب فعال دارد و در دو نسخه رایگان و پرمیوم قابل استفاده است. در ادامه برخی ویژگی‌های این افزونه را بررسی میکنیم.

RankMath

دومین افزونه سئو وردپرس که سازندگان افزونه از آن به عنوان یک چاقوی سوئیسی همه کاره یاد می‌کنند، افزونه Rankmath است که در حال حاضر بیش از 1میلیون نصب فعال دارد. یکی از دلایل معروف شدن این افزونه، امکانات و رابط کاربری ساده آن است و حتی نسخه رایگان افزونه RankMath امکانات بیشتری نسبت به Yoast SEO دارد.

یکی از مزایای Rank Math این است که تمام این قابلیت‌های آن به صورت انتخابی هستند و کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود به راحتی هرکدام از این‌ها را فعال و یا غیرفعال کند، این ویژگی در افزونه Yoast SEO موجود نیست.

All in One SEO

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این افزونه نسبت به دو افزونه قبل این است که در این افزونه تنها می توان عنوان و توضیحات متا را وارد کرد و آنالیز محتوا و نمره دهی سئو صورت نمی گیرد.

جمع‌بندی

پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین افزونه سئو وردپرس، افزونه Rank math است؛ زیرا در آن دسترسی به امکانات رایگانی دارید که در سایر افزونه‌ها باید برای استفاده از آن‌ها نسخه پرمیوم را تهیه کنید و یا در برخی موارد، آن امکانات در سایر افزونه‌ها وجود ندارند.

امیدواریم آموزش افزونه های ضروری وردپرس برای شما مفید باشد و بتواند به شما در انتخاب بهترین افزونه‌ها کمک کند.

در صورتی که سوالی در مورد این مطلب دارید، می‌توانید آن را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

فهرست مقاله

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب آموزشی مرتبط