جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

آنچه باید از هاست بدانیم

در مقاله آنچه باید از هاست بدانیم، یادمیگیریم که هاست چیه، با انواع هاست‌ها آشنا میشیم و میفهمیم که هاست ابری چی هست.
آنچه باید از هاست بدانیم
آنچه باید از هاست بدانیم

حال که در بخش دامنه با انواع دامنه آشنا شدیم، در این بخش آنچه باید از هاست بدانیم را یاد خواهیم گرفت. یادمیگیریم که هاست چیه، با انواع هاست‌ها آشنا میشیم و در نهایت هم یاد می‌گیریم که هاست ابری چیه.

هاست چیه؟

سرور نوعی کامپیوتر است که همیشه روشن و متصل به اینترنت است و هر سرور به چندین بخش مجازی به نام هاست تقسیم می‌شود. هاست به معنای میزبان است و فضایی است که در آن فایل‌ها و اطلاعات وبسایت بارگذاری می‌شود و از طریق اینترنت می‌توانیم به این اطلاعات دسترسی داشته باشیم.

انواع هاست‌ها

در این بخش از مقاله آنچه باید از هاست بدانیم، به صورت خلاصه، به معرفی انواع هاست می‌پردازیم:

  •  هاست شتراکی: یک سرور است که به قسمت‌های زیادی تقسیم می‌شود و میزبان هزاران سایت می‌شود برای کسانی که در ابتدای کار هستند، بازدیدشان کم است، از لحاظ اقتصادی به دنبال هاست به صرفه هستند مناسب است و مشکلات این هاست‌ها، کندی در ازای درخواست‌های زیاد به سرور و مشکلات امنیتی می‌باشد.
  •  هاست یمه اختصاصی: سرور به کمک نرم افزارهایی همچون VMware به بخش‌های مختلفی تقسیم میشود هر بخش به اندازه‌ی یک سرور مجزا قدرت دارد.
  • هاست ختصاصی: کل سرور تنها میزبان یک سایت است که از نظر امنیت و سرعت هیچ مشکلی نخواهیم داشت. برای سایت‌هایی که روزانه بازدید زیادی دارند مناسب است.
  •  هاست ایران: مرکز داده‌های آن در داخل کشور است و مزیت آن هم افزایش سرعت لود و عدم وجود مشکل در اثر تحریم‌های احتمالی است.
  •  هاست وردپرسی: همان سرور لینوکسی با قدرت بالا و منابع سخت افزاری فوق العاده است که شرکت‌ها آن‌ها را به عنوان هاست‌های وردپرسی قرار می‌دهند.
  •  هاست ابری: هنگامی که چندین سرور فعال باهم در یک شبکه وجود داشته باشد، بجای اینکه تنها از یک سرور بتوانیم استفاده کنیم میتوانیم همزمان از مزایای وجود چند سرور استفاده کنیم. از دیگر مزایای هاست ابری سرعت فوق العاده بالای آن است. درکنار این مزایا می‌توان به مشکلاتی همچون مشکلات پشتیبان گیری اشاره کرد؛ زیرا  که داده‌ها در یک سرور متمرکز نیستند و در چندین سرور پراکنده شدند که این مورد، بزرگترین عیب هاست ابری است.
  • هاست با سرور خصوصی مجازی:  یک سرور است که یک محیط اشتراکی رامعمولا به ده یا بیست قسمت تقسیم می‌کندو برای افرادی که به دنبال ارتقا و پیشرفت سایت خود هستند مناسب است. خوبی این هاست این است که اگر بخشی از آن دچار مشکل شود، بقیه وبسایت‌ها دچار خلل یا آسیب نمی‌شوند.
  • هاست مخصوص سایت‌های فروشی: قالب رایگان دارند که تنها برای مالکانی است که قصد درآمدزایی از راه فروش دامنه دارند. 

هاست ابری چیه؟

همانطور که پیشتر گفته شد، هاست ابری یا (cloud hosting) هاستی است که در شبکه محدود یا شبکه بزرگ پیاده سازی می‌شود. به زبان ساده بگوییم یک سرور تنها می‌تواند برای میزبانی سایت ما کافی باشد اما این کار در هاست ابری به کمک چند سرور یا به صورت مجازی یا به صورت واقعی صورت می‌گیرد.

این هاست ابری مزایایی نسبت به هاست عادی دارد که به طور خلاصه به آن می‌پردازیم:

  1. عیب یابی سایت بدون ایجاد هیچ گونه خللی در کارکرد سایت
  2. بالا رفتن پهنای باند شبکه
  3. امکان ارتقای منابع نرم افزاری و منابع سخت افزاری
  4. پایداری بیشتر هنگام حمله هکرها به شبکه
  5. صرفه جویی در هزینه‌ها
  6. حداقل رسیدن downtime
  7. بالا رفتن امنیت به دلیل گسترده شدن ساختار

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه cpanel مراجعه کنید.

خوشحال میشیم نظرات خودتونو توی بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بذارید.

فهرست مقاله

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب آموزشی مرتبط