جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

صفحه تعمیر

در این مقاله به بررسی صفحه تعمیر و صفحه بزودی و روش های ایجاد آن‌ها خواهیم پرداخت.
صفحه تعمیر

صفحه تعمیر چیست؟

به صفحه ای گفته می‌شود که هنگامی که سایت شما هک شده باشد یا میخواهید اقدام به بروز رسانی آن کنید یا به هر دلیلی نیاز به تعمیر داشته باشد یا برای توسعه سایت خود و اقدام به دفع کردن هر گونه خطر احتمالی و داشتن یک بستر ایمن برای کابران خود، می توانید با عناوینی مثل “در دست تعمیر”، “در حال راه اندازی” و یا “در حال بروز رسانی” یک صفحه جهت اطلاع رسانی کاربران سایت خود بسازید. این صفحه اجازه دسترسی کاربر به صفحه اصلی سایت را محدود می‌کند و همچنین موتور های جستجو با فعال بودن این صفحه سایت شما را به کاربران نمایش نمی‌دهند و تنها مدیران میتوانند برای انجام تغییرات به سایت دسترسی داشته باشند.

صفحه به زودی چیست؟

صفحه به زودی که تا حدودی نزدیک به صفحه تعمیر است زمانی که قصد اضافه کردن خدمت یا محصولی جدید به سایت هستید به کاربران نمایش داده می شود. هر دو صفحه برای غیر فعال کردن موقت سایت شما می باشد. شایان ذکر است که چون کاربران سایت، اجازه دسترسی به صفحه اصلی سایت را دارند، سایت شما توسط موتور های جستجو نمایش داده می شود و مشکلی گریبان گیر سئو سایت شما نخواهد شد.

برای اطلاع از سئو سایت میتوانید مقاله سئو سایت را مطالعه بفرمایید.

روش های فعال سازی صفحه تعمیر

  • برگه صفحه تعمیر پیش فرض قالب وردپرس
  • اعمال تغییراتی در فایل function.php
  • فعال سازی افزونه های صفحه ساز صفحه تعمیر
  • افزودن کد های به فایل htaccess

برگه صفحه تعمیر پیشفرض قالب وردپرس

با فعال سازی برگه صفحه تعمیر که در بخش تنظیمات بعضی از قالب ها وجود دارد میتوانید صفحه تعمیر مورد نظر خود را به کاربران نشان دهید.

اعمال تغییراتی در فایل function.php

در بخش نمایش پیشخوان وردپرس در قسمت ویرایشگر پوسته در فایل function.php قالب خود، قطعه کد زیر را اضافه کنید؛

				
					function wpmaintenance_mode(){
if(!current_user_can('edit_themes') || !is_user_logged_in()){
wp_die(Maintenance Mode is activated!');}}
add_action('get_header','wp_maintenance_mode');
				
			

فعال سازی افزونه های صفحه ساز صفحه تعمیر

در این بخش به معرفی سه تا از بهترین افزونه های صفحه ساز میپردازیم تا شما صفحه تعمیر خود را بسازید و کاربران سایت تان را مطلع سازید.

under construction, coming soon & maintenance mode:

این افزونه با بیش از 3000 نصب فعال از افزونه های قدرتمند می باشد که میتوانید با فعالسازی این افزونه کاربران سایت خود را از دوباره در دسترس شدن سایت خود مطلع سازید.

Wp maintenance mode:

از دیگر افزونه های قدرتمند که شما میتوانید با قرار دادن یک زمان سنج کاربران سایت خود را از زمان دقیق در دسترس شدن سایت خود مطلع سازید این افزونه است. کار با این افزونه بسیار راحت است و همچنین با ایجاد یک فرم تماس در صفحه تعمیر خود میتوانید با کاربران سایت در چنین زمانی همچنان در ارتباط باشید.

Elementor page builder:

کار با این افزونه بسیار راحت است و شما میتوانید تنها با drag and drop کردن اجزای مختلف صفحه، صفحه تعمیر مد نظر خود را بسازید و با روشن کردن گزینه  Elementor’s maintenance mode موتور های جستجو را مطلع میسازید که سایت شما به طور موقت به علت تعمیر در دسترس نمی باشد.

افزودن کدهایی به فایل htaccess

انجام دادن این کار تمامی کاربران را به صفحه اصلی جدیدی به نام maintenance.html ریدایرکت میکند. سپس باید صفحه maintenance.html را آماده در وب پیدا کرده و قطعه کد زیر را در که فایل htaccess واقع در فایل منجر کنترل پنل هاست خود میباشد، اضافه کنید.

				
					RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/maintenance\.html$
RewriteRule ^(.*)$ https://example.com/maintenance.html [R=307,L]
				
			

جمع بندی

امروزه به دلایل متعدد از جمله بروز رسانی و تعمیر از طریق افزونه های صفحه ساز به کاربران سایت اعلام میکنیم که در حال تعمیر سایت خود هستیم و به زودی باز خواهیم گشت.

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما و سایت وردپرسی تان مفید باشد.

در صورتی که سوالی در مورد این مطلب دارید، می‌توانید آن را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. 

فهرست مقاله

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه کاربران
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مطالب آموزشی مرتبط